Bel voor advies 085-0735461 Mail info@bakbestellen
Nog geen producten toegevoegd.
Mogen er matrassen in de container?
Nee, matrassen mogen niet in de container. Als er wel een matras wordt aangetroffen zal er een toeslag worden berekend van €25 (incl. BTW) per matras.
Waarom een vaste prijs voor een container?
Bakbestellen.nl werkt alleen met vaste all-in tarieven. Zo weet je vooraf precies wat je kwijt bent. Voor het tarief wordt de container geplaatst, mag de container huurvrij 8 weken blijven staan, wordt de container afgevoerd én wordt het afval verwerkt. De prijs is altijd incl. BTW.
Wat zijn de betalingsmogelijkheden?
Betalingen vinden standaard, gratis, plaats via IDEAL en via een beveiligde SSL-verbinding.
Kan de container langer blijven staan?
De container mag, zonder bijkomende kosten, 8 weken blijven staan. Als u de container langer wilt gebruiken kan dat uiteraard. Er zal dan een bedrag in rekening worden gebracht van € 3,00 (incl. BTW) per dag dat de container langer staat.
Waarom mag ik de container tot maximaal 20 cm boven de rand vullen?
Veiligheid: wij willen voorkomen dat het afval tijdens transport van de wagen af valt met alle gevolgen van dien.
Kosten: U betaalt een all-in tarief voor uw bouwcontainer van bijvoorbeeld 6m3. Deze prijzen zijn gebaseerd op het volume van het afval. Indien deze wordt gevuld met een 'kop erop' dan zijn de kosten hoger
en zullen wij genoodzaakt zijn deze kosten aan u door te berekenen.
Indien de chauffeur bepaald dat de container te hoog is geladen en niet veilig kan worden meegenomen, zal er een loze rit in rekening worden gebracht van € 75.- (ex BTW).
Verhuren jullie ook containers die groter zijn dan 10m3?
Ja, het is mogelijk om een 12m3, 20m3 of 30m3 container te bestellen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice op 0224-745650.
Waarom een all-in tarieven voor een container?
Bakbestellen.nl hanteert vaste all-in tarieven. Dit bedrag is inclusief: plaatsen en ophalen van de container, het afval verwerkt, de B.T.W. en mag de container huurvrij 8 weken blijven staan.
Container op een bepaalde tijd laten plaatsen?
Het is mogelijk om aan te geven of je de container in de ochtend of in de middag geplaatst wil hebben. We doen ons uiterste best om de container binnen het tijdsvak te plaatsen.
Wil je weten hoe laat je de door jouw bestelde container kunt verwachten? Dan kun je op de dag van plaatsen bellen met de klantenservice op 085-0735461.
Ook is het mogelijk om op zaterdag een container geleverd te krijgen. We plaatsen dan alleen in de ochtend tussen 8:00-12:00 uur. Er wordt dan wel een zaterdagtoeslag in rekening
gebracht van €25,- (incl. BTW)
Is er een vergunning nodig voor een container?
Als de container op eigen terrein komt te staan heb je geen vergunning nodig. Maar als de container op gemeentegrond komt te staan, dan kan er een vergunning nodig zijn. Informeer van te voren bij de gemeente of er een vergunning nodig is. Vaak staat dit ook op de website vermeld van de gemeente.
In sommige gemeenten is er een gedoogbeleid waarin men -indien er geen klachten komen, de doorgang niet versperd wordt en de container snel weer wordt afgevoerd- het goedkeuren. In andere gemeenten hoef je alleen te melden dat er een container staat en te voldoen aan de voorwaarden die gesteld worden aan de containerafmetingen.
Als er een vergunning nodig is kan het wel tot 8 weken duren voor deze aanvraag is goed gekeurd. Dus informeer tijdig bij je gemeente wat de voorwaarden zijn!
Hoe kan ik betalen?
Het is alleen mogelijk om de betaling te voldoen via IDEAL. Uiteraard via een beveiligde SSL-verbinding.
Als ik vandaag een container bestel wanneer kan deze dan geplaatst worden?
We doen ons uiterste best de container, indien gewenst, de volgende werkdag te leveren. Tijdens het bestellen kun je een tijdsvoorkeur aangeven; ochtend of middag.
Heb je de container dezelfde dag nog nodig? Bel dan meteen met de klantenservice op 085-0735461 dan kunnen we kijken wat er mogelijk is.
We plaatsen ook op zaterdag containers tussen 08:00-12:00 uur. Voor het plaatsen en/of ophalen van de container op zaterdag berekenen we een toeslag van €25,- (incl. BTW).
Leveren jullie ook op zaterdag?
Hoe kan ik mijn container laten ophalen?
Klik op de site op ophaalverzoek https://www.bakbestellen.nl/ophaalverzoek en gebruik het ordernummer om de container te laten ophalen. Dit kan ook via de link in je bevestigingsmail.
Hoe lang mag de container blijven staan?
De tarieven zijn inclusief 8 weken huur. Mocht je de container toch langer nodig hebben is dat geen probleem. Hou er wel rekening mee dat er, na 8 weken, een extra huurtarief in rekening wordt gebracht
a € 3,00 (incl. BTW) per dag.
Waar wordt de container geplaatst?
De container zal in overleg met de chauffeur op de gewenste plek worden geplaatst. Tijdens het plaatsen van de bestelling is het ook mogelijk om aan te geven waar de container moet komen te staan.
Tevens kun je aangeven dat de chauffeur vooraf belt. Dan kan de container, wederom in overleg met de chauffeur, op de juiste plek worden geplaatst.
De chauffeur bepaalt uiteindelijk wat de beste plek is voor de container.
Hoeveel ruimte moet er vrij gehouden worden voor de container?
De 6m3 container is ongeveer net zo groot als een parkeervak. Dus als de container tussen auto's geplaatst moet worden zullen er ongeveer 2-3 parkeervakken vrij gehouden moeten worden.
De vrachtwagen plaatst de container achterwaarts van de wagen, vandaar dat de chauffeur wel de ruimte moet hebben. Twijfelt u of de chauffeur genoeg ruimte heeft? Mail ons dan een foto.
Dan kunnen wij beoordelen of het lukt of niet. info@bakbestellen.nl.
Tot hoe hoog mag de container gevuld worden?
De containers mogen tot maximaal 20 cm boven de rand worden gevuld. Dit heeft te maken met:
Veiligheid: we willen voorkomen dat er afval tijdens transport van de wagen valt met alle gevolgen van dien.
Kosten: We werken met all-tarieven. Dit tarief is gebaseerd op het volume van het afval. Als de container wordt gevuld met een 'kop erop' dan zijn de kosten hoger en zijn wij genoodzaakt deze extra kosten door te belasten.
Als de container te hoog is beladen en de chauffeur de container niet veilig mee kan nemen, laat hij de container staan. Voor dezse loszzIndien de chauffeur bepaalt dat de container te hoog is beladen en niet veilig kan worden meegenomen, zullen wij hiervoor een loze rit in rekening brengen €75.- (ex BTW).
Wie is er verantwoordelijk voor de container?
Als opdrachtgever/huurder ben je zelf verantwoordelijk voor de geplaatste container. Als er schade ontstaat aan de container door bijvoorbeeld brand zullen de kosten van reparatie van de container aan jou worden door belast. Wel is het raadzaam om meteen aangifte te doen bij de politie. In sommige gevallen kunnen deze kosten namelijk bij de verzekering gedeclareerd worden.
Tevens dient je te allen tijden, bij het plaatsen en/of ophalen van de container, ervoor te zorgen dat de container vrij staat. Kan de container niet worden geplaatst of worden opgehaald, dan zullen de transportkosten in rekening gebracht voor deze zgn. loze rit. De kosten voor een loze rit bedragen € 75,00 excl. btw.
Moet ik aanwezig zijn voor het plaatsen van de container?
Het is niet noodzakelijk. Je kunt de plek, waar de container geplaatst moet worden, aangeven in het opmerkingveld tijdens het bestellen. In sommige gevallen is het wel handig als er iemand aanwezig is.
Dan kan de container in overleg met de chauffeur worden geplaatst.
Mag er een koelkast of vriezer in de container?
Nee, in de container mag geen koelkast en/of vriezer worden afgevoerd. Dit komt door de koelvloeistoffen die er inzitten en die apart verwerkt moeten worden.
Mocht er wel een koelkast en/of vriezer in de container worden aangetroffen dan zal daar, per stuk, een toeslag voor in rekening worden gebracht van € 75,00 (invl. BTW).
TIP: de koelkast of vriezer kan gratis inleverd worden bij uw gemeente of bij de winkel waar u een nieuwe heeft gekocht.